Poczytaj mi, przyjacielu

Wpisy

  • środa, 14 lutego 2018
    • Światowy Dzień Kota w Projekcie eTwinning ,,Kocie opowieści"

      Międzynarodowy Dzień Kota (ang: World Cats Day, wł: Giornata mondiale del gatto) święto naszych milusińskich obchodzone jest 17 lutego.

      Człowiek rozumny udomowił wąsatego czworonoga prawie 10 tysięcy lat temu, ale dopiero w 1990 roku we Włoszech koty doczekały się swojego międzynarodowego święta. a w 2006 roku zaadaptowany został także w Polsce. W trakcie obchodów Dnia Kota wybierany jest Kociarz Roku- jednym z jego laureatów został zmarły prezydent RP Lech Kaczyński (kociarz roku 2008).

      Dzień Kota to jednak nie tylko oddanie hołdu najpopularniejszemu zwierzęciu domowemu na świecie, ale również inicjatywa mająca na celu uwrażliwienie społeczeństwa na problem bezdomnych i głodujących kotów, które nieraz wiodą iście pieskie życie.

      Warto wspomnieć, że nie wszystkie koty na świecie świętują 17 lutego, w Wielkiej Brytanii mają swój dzień 8 sierpnia, w Stanach Zjednoczonych natomiast 29 października. 

      W Projekcie eTwinning wzięły udział: Publiczna Szkoła Podstawowa w Wąsoszu, Szkoła Podstawowa nr 53 z Częstochowy, Przedszkole z Turcji i Szkoła Podstawowa nr 21 w Lublinie.

      W projekcie uczestniczyli uczniowie koła eTwinning z klas 3,4,5 w ilości 23 osób(grupa). Uczniowie pracowali w małych grupach, praca była podzielona. Uczennice klasy 3(8 osób) opowiedziały o Dniu Kota i przyczynach jego obchodów oraz prezentowały na zajęciach w dwóch zerówkach(50 dzieci) i w świetlicy szkolnej(uczniom z dwóch klas 3-ok.30 uczniom) książki o kotach znajdujących się w bibliotece szkolnej,czytały w czasie trwania projektu książkę pt. ,,Cukierku, ty łobuzie", prowadziły 2 zabawy - ,,Kocie grzbiety" i ,,Kotki dwa" w zerówkach. Na zakończenie dzieci z zerówki uczestniczyły w quizie zrobionym przez uczniów kl. 5 w LearningApps . Natomiast na zajęciach eTwinning uczniowie klasy 4 wykonali wystawę książek o kotach w bibliotece szkolnej, rysowali swoje koty domowe i kocich bohaterów literackich(uczniowie kl. 3 i 5), opowiadali i pisali o swoich kotach domowych, odrysowywali z szablonu maski i następnie rozdali wszystkim uczniom z zerówki i świetlicy szkolnej uczestniczących w zajęciach czytelniczych i zabawach kocich w ramach projektu ( uczniowie klasy 4 i 5.), robili zdjęcia okładek książkowych, tworzyli puzzle i układali je,pisali recenzje swoich ulubionych książek o kotach (3,4,5) uczniowie kl. 5 wykonali papierowego kota.Przygotowywanie informacji o Dniu Kota z Internetu - kl. 4. Uczniowie mieli założone indywidualne konta i mogli zarówno w szkole jak i w domu oglądać prace uczniów z innych szkół. Uczestniczyli też w głosowaniu na logo projektu i ankiecie ewaluacyjnej.

      http://ksiazkaity.blox.pl/resource/swiatowydzienkota2.jpg

       

      http://ksiazkaity.blox.pl/resource/DSC01681.JPG

       "Kot" w różnych językach

      Kot - Polska 
      Cat - Wielka Brytania 
      Gato - Hiszpania, Portugalia 
      Le Chat - Francja 
      Gatto - Włochy 
      Kotuk - Ukraina 
      Neko - Japonia 
      Popoki - Hawaje 
      Kissa - Finlandia 
      Poes - Szwajcaria 
      Pusa - Filipiny 
      Koshka - Rosja 
      Cha'tool(a) - Izrael 
      Katze - Niemcy 
      Ga'ta - Grecja 
      Cattus - język łaciński 
      Katt - Szwecja, Norwegia 
      Kut - Egipt 
      Kedi - Turcja 
      Gatz - Armenia 

      Cait - jęz. galijski 
      Köttur - Islandia 
      Pisica - Rumunia 
      Katinas - Litwa 
      Kocka - Czechy 
      Macka - Słowacja 
      Cica, Macska - Węgry 
      Macë - Albania 
      Catua - język baskijski 
      Kiisu - Estonia 
      Kat, Poes - Holandia 
      Hirrah, Qitah - język arabski 
      Ikati - język zuluski

      Kat - Holandia, Belgia, Dania 

      Kucing - Malezja, Indonezja 
      Billy - Indie 
      Qattus - Malta 
      Gat - j. kataloński 

      Biss - kraje arabskie 
      Kotka - Bułgaria 

      http://ksiazkaity.blox.pl/resource/DSC01690.JPG

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      zaawansowane
      Czas publikacji:
      środa, 14 lutego 2018 22:04
  • czwartek, 01 lutego 2018
    • Projekt eTwinning ,,Biblioteki QR"

      Przystąpiliśmy do nowego Projektu eTwinning!

      W projekcie uczniowie z kilku polskich szkół będą współtworzyć bazę recenzji książek w formie krótkich filmików. Filmiki, w których dzieci polecą rówieśnikom swoją lekturę, będą zapisywane przez nauczycieli i udostępniane za pomocą kodów QR. Kody będą drukowane i umieszczane w książkach w bibliotekach szkolnych. W ten sposób uczniowie szukający lektury będą mogli łatwo usłyszeć i obejrzeć recenzję swoich rówieśników i trafniej dobierać książki lub "zarazić się" entuzjazmem do czytania.

      Celem jest propagowanie czytelnictwa. Przez pokazanie w atrakcyjny sposób tych uczniów, którzy maja pasje czytelnicze, chcemy wzmocnić motywację i zachęcić szersze grono, stworzyć mode na czytanie. Celem jest również usprawnienie działalności kół bibliotecznych i bibliotek. Jako że w szkołach uczniowie zmieniają się a książki pozostają ta forma recenzji jaką są kody QR pozwoli zoptymalizować i skumulować wykorzystanie potencjału uczniów - pasjonatów czytelnictwa - pojawiających się w każdym roczniku.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Autor(ka):
      zaawansowane
      Czas publikacji:
      czwartek, 01 lutego 2018 20:51

Wyszukiwarka

Kanał informacyjny

Opcje Bloxa